Tävlingsresultat Årets Bild och Kollektion 2020

Hej på Er i Huskvarna FK.
 Vi tackar för förtroendet att vi fått bedöma Era bilder.
Det fanns många intressanta och bra bilder med stor variation mellan motiven  så det har inte varit så lätt att rangordna men vi har gjort så gott vi kunnat.
Vi som bedömt och skrivit kritik är Clas och Lena Gustafson medlemmar i Skara FK, två gamla foto rävar som tävlat mycket själva  och med viss framgång.

Årets Bild Digitalt

Det var roligt att bedöma så många fina bilder, och vi hade en mycket trevlig digitial bildbedömning tillsammans. Alltid lärorikt att göra bildbedömningar, speciellt kollektioner. Vi har premierat de kollektioner som berättar en historia och visar på en röd tråd, vilket är utmaningen med kollektioner tycker vi. Vi var tyvärr tvungna att diska kollektionen ”Raps” på grund av att det var dubblett av bilderna i kollektionen. / Varberg FK

Årets Kollektion Digitalt

Tack för förtroendet att få bedöma era bilder. Det är alltid intressant att få ta del av andras bilder. Juryn består av fyra medlemmar i Skillingaryds Fotoklubb nämligen Lena Landin, Egert Fransson, Kjell Karlsson och Christer Robsahm.  I dessa Coronatider har vi fått lägga upp juryarbetet litet annorlunda än eljest. Vi har gjort så att bilderna har avfotograferats och sedan har varje jurymedlem fått dem i digital form. Därefter har vi låtit väskan med originalbilderna cirkulera mellan jurymedlemmarna. Var och en har sedan sammanställt en rangordning med kommentarer som delgivits övriga jurymedlemmar via mail. Slutligen har tre jurymedlemmar träffats på ett Coronasäkert sätt och bestämt den definitiva ordningen vilken den fjärde medlemmen instämt i.

Årets Bild Påsikt

Årets Kollektion Påsikt

OBS! Bilderna i påsikt är avfotograferade och när jag har fått in dem digitalt så kommer jag att byta ut dem så det blir bättre kvalité. / Mika